مهاجرت را با هیچجا سفر آغاز کنید

بسیاری از دانشجویان برای رسیدن به شرایط ایده آل تحصیلی، موقعیت شغلی مناسب و نهایتا برای داشتن زندگی بهتر تصمیم به مهاجرت از طریق تحصیل می گیرند. کشور آمریکا یکی از محبوب ترین مقاصد دانشجویان برای تحصیل است. تحصیل در آمریکا این امکان را فراهم می کند تا در معتبرترین دانشگاه های جهان و با بهترین امکانات آموزشی و پژوهشی تحصیل نمایید.

مقاطع تحصیلی آمریکا

تحصیل در آمریکا شامل 12 سال تحصیل در مدارس آمریکا و سپس در کالج ها و ورود به دانشگاه است.

 

تحصیل در مدارس آمریکا

مدارس در آمریکا شامل مدارس خصوصی و دولتی است. شهریه مدارس خصوصی در آمریکا نسبت به مدارس دولتی در آمریکا بیشتر است. برای مهاجرانی که هنوز شهروندی این کشور را اخذ نکرده اند، تحصیل در مدارس چه خصوصی و چه دولتی رایگان نیست و پرداخت شهریه الزامی می باشد.

 

شهریه سالانه(دلار آمریکا) نوع مدرسه
     20,000 – 40,000 مدارس دولتی
     25000 – 60,000   مدارس خصوصی
     35000 – 60,000 مدارس شبانه روزی

 

سن تحصیل در مدارس آمریکا از 6 سالگی تا 18 سالگی است. برای تحصیل در آمریکا در صورتی که متقاضی زیر 18 سال دارد، باید پدر و مادر فرد متقاضی شهروند آمریکا بوده و یا دارای ویزای اقامت موقت باشند که این ویزا اجازه تحصیل به فرزندان زیر 18 سال را داده باشد و یا اینکه فرد زیر 18 سال در یکی از مدارس آمریکا ثبت نام کرده باشد و سپس یکی از والدین به عنوان همراه وی را همراهی نماید. در غیر این صورت باید فرزند را در مدارس شبانه روزی ثبت نام نمایند.

تحصیل در دانشگاه های آمریکا

برای شروع تحصیلات دانشگاهی خود در کشور آمریکا نیاز به مدرک دیپلم به صورت ترجمه و معادل سازی شده خواهید داشت. برای ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی در کشور آمریکا نیاز است تا مدرک تحصیلی مقطع ماقبل به همراه ریز نمرات به صورت ترجمه و معادل سازی شده ارائه دهید. برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا حداقل معدل 15 لازم است اما شرط معدل با توجه به مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی، دانشگاه و… می تواند متفاوت باشد.

مدرک زبان برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا

متقاضیان تحصیل در دانشگاه های آمریکا، نیاز به مدرک زبان تافل و یا آیتلس با نمره قابل قبول دارند اما در صورتی که فرد متقاضی نتواند نمره قابل قبولی را کسب کند می تواند برای اخذ پذیرش مشروط اقدام کند که بعد از ورود به خاک آمریکا دانشگاه از فرد متقاضی تعیین سطح زبان میگیرد و سپس فرد باید در کلاس های زبان شرکت نماید.

گپ تحصیلی( فاصله بین دو مقطع تحصیلی)

برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا بهتر است که گپ تحصیلی نداشته باشید و یا در صورت وجود گپ تحصیلی این فاصله بین دو مقطع تحصیلی قابل توجیه باشد.

 

تمکن مالی لازم برای تحصیل در آمریکا

برای تحصیل در کشور آمریکا نیاز به تمکن مالی کافی است. شما باید بتوانید هزینه های مربوط به شهریه دانشگاه، هزینه سالانه زندگی شامل محل اقامت، خورد و خوراک، لوازم تحصیلی و… را تامین نمایید. هزینه تحصیل با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است. متوسط هزینه زندگی نیز با توجه به شهر و ایالت محل زندگی متغیر است اما در انتها می توان گفت که در حدود حداقل 45 هزار دلار در سال به عنوان تمکن مالی در نظر گرفته می شود.

 

فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی آمریکا

اخذ پذیرش تحصیلی آمریکا دارای 2 مرحله کلی می باشد:

  • اخذ پذیرش از یک دانشگاه، کالج و…
  • اخذ ویزای دانشجویی کشور آمریکا

 

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه

*آماده سازی مدرک تحصیلی

* اخذ مدرک زبان

* انتخاب رشته و مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر

* ترجمه و معادل سازی کلیه مدارک لازم

* اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی

 

کار دانشجویی همزمان با تحصیل در آمریکا

دانشجویان می توانند همزمان با تحصیل در آمریکا مشغول به کار شوند. میزان ساعت کاری برای دانشجویان در حال تحصیل در آمریکا، حداکثر 20 ساعت در هفته می باشد. قابل ذکر است که این میزان ساعت کاری می تواند به کاهش هزینه های شما برای تحصیل در آمریکا کمک نماید.

 

دریافت اقامت پس از تحصیل در آمریکا

پس از اتمام دوره تحصیل فرد 60 روز فرصت دارد تا در خاک آمریکا بماند و بعد از آن باید این کشور را ترک کند. دانشجویان می توانند بعد از اتمام دوره تحصیل و ویزای تحصیلی درخواست مجوز کار در آمریکا بدهند و پس از حدود 3 سال کار کردن در کشور آمریکا پس از تحصیل، برای اقامت دائم کشور آمریکا درخواست بدهند.

به این مقاله امتیاز دهدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *