مهاجرت را با هیچجا سفر آغاز کنید

ویزای توریستی آمریکا یکی از انواع ویزاهای غیر مهاجرتی محسوب می شود و برای افرادی صادر می گردد که می خواهند به طور موقت و برای مدت زمانی کوتاه وارد آمریکا شوند. افرادی که ویزای توریستی آمریکا را دریافت می کنند در طول مدت اقامت خود اجازه کار و یا تحصیل ندارند و نمی توانند بیشتر از مدت تعیین شده در آمریکا بمانند. از ویزای توریستی برای مقاصدی همچون گردشگری، دیدار خانواده، بازدیدهای اداری و تجاری و … استفاده کرد.

انواع ویزای توریستی آمریکا

ویزای توریستی آمریکا به دو دسته کلی B1 و B2 تقسیم می شود.

ویزای توریستی B1 آمریکا

ویزای توریستی B1 آمریکا مناسب افرادی است که می خواهند برای اهداف تجاری کوتاه مدت وارد خاک آمریکا شوند. برای انجام فعالیت های تجاری و اقتصادی، شرکت در سیمنارهای علمی، تجاری، تحصیلی و حرفه ای، شرکت در نمایشگاه های تجاری، شرکت در کنفرانس های مرتبط با مقاصد تجاری و علمی در تاریخ های مشخص، می توان ویزای B1 آمریکا را دریافت کرد.

ویزای توریستی B2 آمریکا

ویزای توریستی B2 آمریکا برای افرادی که می خواهند با اهدافی نظیر دیدار با اقوام و دوستان مقیم آمریکا، انجام معالجات پزشکی و بهره مندی از امکانات درمانی کشور آمریکا، تفریح و گردشگری، شرکت در رویدادهای اجتماعی و… وارد خاک آمریکا شوند، مناسب است

 

ویزای توریستی سینگل و مولتی آمریکا

ویزاهای توریستی  B1 و B2  آمریکا با توجه به تعداد دفعات مجاز برای ورود به خاک کشور آمریکا به دو دسته ویزای توریستی سینگل و ویزای توریستی مولتی تقسیم می گردد. مدت اعتبار ویزای توریستی مولتی آمریکا (چند بار ورود) زیاد است اما مدت اعتبار ویزای توریستی سینگل آمریکا کوتاه است و فرد با داشتن ویزای توریستی سینگل آمریکا فقط یک بار می تواند وارد خاک آمریکا شود.

شرایط اخذ ویزای توریستی آمریکا

داشتن وابستگی به محل تولد خود:

برای دریافت ویزای توریستی آمریکا باید اثبات نمایید که قصد اقامت طولانی مدت در کشور آمریکا را ندارید و بعد از اتمام مدت زمان تعیین شده به کشور خود باز می­گردید. می توانید با اسنادی نظیر برنامه ها و مدارک شغلی، اشتغال به تحصیل و … این موضوع را اثبات کنید.

داشتن تمکن مالی:

شما باید نشان دهید که توانایی مالی لازم برای سفر کوتاه مدت به آمریکا را دارید و اثبات کنید که در طول مدت سفر خود به آمریکا، از عهده هزینه های مالی بر می­آیید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی آمریکا

  • پاسپورت با مدت زمان اعتبار بالای 6 ماه
  • تاییدیه فرم DS 160
  • یک قطعه عکس
  • ترجمه شناسنامه
  • هدف از سفر و ارائه برنامه زمانی تفریحی و یا کاری
  • اسناد مرتبط به تمکن مالی و یا دعوت نامه
  • اسناد مرتبط به وابستگی به کشور محل تولد و ارائه دلیل بازگشت
به این مقاله امتیاز دهدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Requesting advice from HICHJA experts